Vil du være med å videreutvikle Kopervik menighet sammen med et engasjert og målrettet team i stab og menighetsråd?
Med vår visjon: «Kopervik kirke for alle hele livet. Menigheten skal preges av evangeliet om Jesus Kristus» ønsker vi å være en livsnær, Jesusfokusert og tjenende menighet for alle Koperviks innbyggere. Kopervik menighet flyttet inn i et nytt og velfungerende kirkebygg våren 2017 og har omtrent 6500 medlemmer. Menigheten har et høyt aktivitetsnivå, et aktivt gudstjenesteliv, mange frivillige medarbeidere og en dedikert stab.
Vi ønsker deg med på laget som kan være med å videreutvikle visjon, strategi og menighetens arbeid slik at menigheten hele tiden er relevant og livsnær.
I tillegg til administrasjonsleder, består staben av Sokneprest (100 %), Kantor (100 %), Kateket (100%), Trosopplærer (100 %), Barne-og ungdomsarbeider (40 %), Kirketjener (40%).
For mer info: www.kopervik.karmoykirken.no
Vi søker etter
Administrasjonsleder/menighetsarbeider med kommunikasjonsansvar i 100% fast stilling
Administrasjonsleder har ansvar for å lede og organisere menigheten. I dette jobbes det tett sammen med sokneprest. Administrasjonsleder er bindeledd mellom menighetsråd og fellesråd og rapporterer til kirkevergen.
- Arbeidsoppgaver
- Daglig ledelse av menigheten
- Personalledelse
- Økonomiansvar: budsjett og fakturahåndtering
- Rekruttering og oppfølging av frivillige, i samarbeid med stab
- Komité og utvalgsarbeid
- Ta aktivt del i bredden av menighetsarbeid i samsvar med de behov menigheten til enhver tid har
- Ansvar for sosiale medier og menighetens nettside.
- Kvalifikasjoner
- Engasjement for å dele det kristne budskap med andre
- Relevant høyskoleutdannelse
- Gode lederegenskaper, samarbeids- og kommunikasjonsevner.
- Kan jobbe selvstendig, ryddig og strukturert
- Økonomisk ryddighet
- Medlem i Den norske kirke
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
- Vi tilbyr
- Meningsfylte, varierte og spennende arbeidsoppgaver
- Relevant opplæring
- Samarbeid med engasjerte medarbeider – ansatte og frivillige
- Lønn i henhold til HTA. God pensjonsordning i KLP
Ved ansettelse må politiattest fremlegges, jfr kirkeloven § 29 Det må påregnes arbeid ettermiddag/kveld og helger.
For nærmere opplysninger: ass kirkeverge Eva B. Kvalevaag, 52810005 eller adm. leder Inger Marie Dagsland, 52810010
Søknad sendes ebk@karmoykirken.no
Søknadsfrist: 03.04.2022 Tiltredelse: Etter nærmere avtale